התוכן העיקרי

הודעת התראה

כיתת הכנה לפרוצדורות רפואיות

לכיתה מגיעים ילדים ופעוטות לבדיקות רפואיות הדורשות הרדמה או טשטוש. חלק מהבדיקות קשורות בגסטרו אנדוקרינולוגיה - תחום רפואי העוסק בדרכי העיכול, בבעיות אכילה ובכבד.

תפיסת העולם המנחה אותנו בעבודתנו בכתה:

בכיתה עוברים הילדים הכנה לעומד להתרחש בבדיקה. אסנת - מטפלת באמנות וצוות ביה"ס המומחה בכך, מכינים ומלווים את הילדים לקראת ולאחרי הבדיקה. המיקוד הוא ברגשות הילדים אך תשומת לב ניתנת כמובן גם לכל בני המשפחה המלווים את הילדים. גישתנו זו מונחית מעקרונות תחום "עולמו הבריא של הילד החולה"( Child life), השואף לתמוך בילדים ובבני משפחתם במקרים של חרדה, לחץ או פחד העשויים להתלוות לאשפוז בבית חולים.
הכיתה מעוצבת כסביבה ייחודית ובה מרכיבים מעולם גרייה חושית - סנוזלן, המקנים תחושת רוגע והרפייה. מראה הכתה ותפיסת העולם המנחה אותנו בעבודה עם הילדים - המגיעים לבדיקות מאפשרת את התנאים המיטביים כדי שהילדים יגיעו אל הבדיקות נינוחים ושלוים. זוהי כתה המעוצבת כ'סביבה מאפשרת' ייחודית מסוגה בארץ ובעולם.
בכיתה או מתכוננים לבדיקה, קוראים ספר הכנה מיוחד לבדיקה הרפואית ורואים סרטים של "קו-אור קדימה מדע" העוסקים בתחום. כמו כן אנו יוצרים ומשחקים.
העבודה בכתה נעשית בסיוע ובשיתוף פעולה עם הליצנים הרפואיים מטעם "רופאי חלום", המסייעים לילדים העוברים את הבדיקה בכיתה מידי יום.
מטרתנו היא להעניק לילדים חוויה חיובית בשהותם בבית החולים וכן ללוות אותם מבחינה חינוכית ורגשית, תוך ראיית הצרכים הייחודיים המתעוררים עקב האשפוז.

שם מנהל המחלקה:
פרופסור דן טרנר.