התוכן העיקרי

הודעת התראה

ילד מאושפז מטפל בחיות בפינת החי

בבית הספר שבמחלקת הילדים בשערי צדק, הילדים מקבלים טיפול רגשי תומך בעזרת בעלי חיים. בפינת החי שלנו מגוון רב של בעלי חיים - ארנבים, שרקנים, אוגרים, צ'ינצ'ילות, תוכים ועוד. הטיפולים בעזרת בעלי חיים מתבצעים בפינת החי, או ליד מיטתו של הילד.

הילדים משתמשים בבעלי החיים כגורם השלכתי דרכו הם מבטאים את רצונותיהם, את הפחדים והחרדות שלהם. הטיפול בעזרת בעלי חיים מאפשר לילד החולה לעבד מחדש את החוויות שלו בבית החולים. המגע הנעים עם החיה מרגיע את הילד המאושפז והקשר שנוצר בין הילד, המטפלת בעזרת בעלי חיים ובעל החיים עצמו, עוזר לו להתמודד טוב יותר עם קשיי המחלה ועם הניתוק החברתי בזמן האשפוז.
מחקרים רבים שנערכו בעולם, מלמדים כי נוכחותם של בעלי חיים במסגרות חינוכיות וטיפוליות למיניהן, תורמות לשיפור מצבם של הילדים הנמצאים בהן. החיה משמשת אמצעי ליצירת קשר ומאפשרת תהליך טיפולי גם ללא מילים וללא שפה משותפת. בזכותה המטפלת מגיעה לילד במהירות תוך עקיפת מכשולים הקשורים בדמויות אנושיות טראומטיות עבורו ולכך יש חשיבות עליונה בטיפול בילדים השוהים בבית חולים.

בזמן הטיפול, הילד רואה בחיה ייצור בעל רצונות, מחשבות ורגשות. העבודה הטיפולית באמצעות בעל החיים מאפשרת לילד לבטא את עולמו הפנימי על מכלול רגשותיו ותחושותיו תוך קבלת חיזוקים ותמיכה מהמטפלת.
בנוסף, הטיפול באמצעות בעלי חיים מאפשר שחרור ממתחים, עידוד התנהגות חקרנית, שכלול יכולות מוטוריות, חיזוק הדימוי העצמי, יכולת קבלה, נתינה ודאגה לזולת, הכרה והבנת עובדות חיים כלידה, מוות ומחלה.